خانه » پزشکی و سلامت » ورزش » چه ورزشی برای زنان مناسب‌تر است

چه ورزشی برای زنان مناسب‌تر است

زنان تنها بر یک نوع ورزش تمرکز نکنند و ورزش هوازی را با ورزش قدرتی تلفیق کنند‎

کدام ورزش‌ها برای زنان خوب و کدام‌ها بد است؟

برای خانم ها چه برنامه ورزشی مناسب است؟

ورزش بانوان, آسیبهای ورزشی بانوان, آسیب های ورزشی زنان ورزشکار, بیماریهای زنان ورزشکار, آسیب سه گانه ورزش بانوان, درمان با ورزش,فوتبال بانوان,استخر بانوان, بدنسازی بانوان

مطالعات انجام شده بر روی ۳۶ هزار زن به بررسی تاثیر ورزش هوازی و ورزش قدرتی بر کاهش بیماری‌های مختلف در زنان پرداخته است.

مطالعات جدیدی که در مجله پزشکی و علم ورزش منتشر شده است نشان می‌دهد که ورزش هوازی و ورزش قدرتی هر دو تاثیراتی بر سلامت زنان دارند.

 

انجام ورزش قدرتی حجم عضلات و تراکم استخوان‌ها را در بانوان افزایش می‌دهد. بررسی‌های جدید نشان داده است که ورزش‌های قدرتی در کاهش BMI بدن نیز تاثیرگذار است.

 

افزایش عضلات بدن و کاهش چربی‌ها باعث می‌شود که بدن بهتر انسولین مصرف کند و سطح گلوکز خون نیز متعادل شود.

 

بررسی‌ها نشان داده است که انجام ورزش ‌های قدرتی ۳۰ درصد از احتمال دیابت و ۱۷ درصد از احتمال بیماری های قلبی – عروقی می کاهد.

 

با این حال در صورتی که ورزش های هوازی نیز به برنامه ورزش بانوان ‌اضافه شوند، یعنی آنها حداقل ۱۲۰ ‌دقیقه در هفته‌ ورزش هوازی در کنار ورزش قدرتی انجام دهند، میزان ابتلا به دیابت ۶۵ درصد کاهش پیدا می‌کند.

 

به ‌این‌ ترتیب بهتر است که زنان تنها بر یک نوع ورزش تمرکز نکنند و ورزش هوازی را با ورزش قدرتی تلفیق کنند.

مطالب مشابه:

روش های به ارگاسم رسیدن داغ برای خانم ها

ماجرای ماساژ خانمها توسط آقایان در بندرعباس

خرید vpn